News

Bruno Thiry: “Every enthusiast wants to attend the Festivals!”

Bruno, Rally 4 Passion is also part of the Rallye de Wallonie. A rally in which you last competed in… 2004.

Together with Nicolas Gilsoul, I had a program in the European Championship for Kronos and Citroën. We started the season with a Saxo S1600, before switching to the C2. In Namur, we got involved in a sketch that made quite a few people laugh, as we were disqualified for being too light! In Ypres, we received confirmation that the RACB scales were not quite right…

Eifel Rallye Festival, Alsace… You’re almost a stalwart of these types of events.

I recently took part in a festival in Austria with Wolf-Dieter Ihle. He suggested I drive one of the cars from his collection, an ex-Mikkola Audi 200 Quattro Gr.A. I love the atmosphere of such events. There are no worries. In case of mechanical problems, you can take your time to carry out the repairs. Every enthusiast wants to attend. The atmosphere is excellent. I think it’s fantastic!

This weekend, your Cosworth Gr. A is a replica of your car from the 1994 Sanremo. That was your first season as a factory driver with a 4×4 in the world championship.

My first season with a 4×4. We were fortunate to have the exact same car as Delecour and Biasion, a car built by RAS in Boreham. Wonderful memories. It was a very virile car, a beast. For a young lad, it was the Holy Grail! Just like for Grégoire Munster and his official Ford Rally1.

Bruno Thiry: “Iedere liefhebber wil de Festivals bijwonen!”

Bruno, Rally 4 Passion wordt gedeeltelijk als nevenwedstrijd van de Rallye de Wallonie afgewerkt. Een rally waar je voor het laatst aan de start stond in… 2004.

Samen met Nicolas Gilsoul werkte ik toen voor Kronos en Citroën een programma in het Europese kampioenschap af. We startten aan het seizoen met een Saxo S1600, vooraleer over te stappen naar de C2. In Namen raakten we betrokken bij een sketch die nogal wat mensen deed lachen, want we werden gediskwalificeerd omdat we te licht waren! In Ieper kregen we de bevestiging dat de weegschaal van de RACB niet helemaal op punt stond…

Eifel Rallye Festival, Alsace… Je wordt een habitué van dit soort evenementen.

Ik nam met Wolf-Dieter Ihle recent nog deel aan een Festival in Oostenrijk. Hij stelde me voor om met één van de wagens uit zijn collectie te rijden, een ex-Mikkola Audi 200 Quattro Gr.A. Ik ben gek op de sfeer van zo een evenementen. Niemand maakt zich zorgen. Bij mechanische problemen mag je je tijd nemen om de herstellingen uit te voeren. Elke liefhebber wil er bij zijn. De sfeer is er uitstekend. Echt, ik vind het fantastisch!

Dit weekend is je Cosworth Gr.A een replica van je auto uit de Sanremo van 1994. Dat was je eerste seizoen als fabrieksrijder met een 4×4 in het wereldkampioenschap.

Mijn eerste seizoen met een 4×4. We hadden het geluk dat we over exact dezelfde auto konden beschikken als Delecour en Biasion, een wagen die door RAS in Boreham was gebouwd. Schitterende herinneringen zijn dat. Het was een heel viriele auto, een beest. Voor een jonge gast was dat de Heilige Graal! Net zoals voor Grégoire Munster en zijn officiële Rally1 bij Ford.

Bruno Thiry : « Les Festivals, c’est le rendez-vous des passionnés ! »

Bruno, ce Rally 4 Passion se déroule partiellement en annexe du Rallye de Wallonie. Un rallye auquel ta dernière participation remonte à… 2004.

Avec Nicolas Gilsoul, nous avions un programme en Championnat d’Europe avec Kronos et Citroën, et nous avons commencé la saison en Saxo S1600 avant de passer à la C2. À Namur, nous avons vécu un sketche qui a bien faire rire le peuple puisque nous avons été déclassés pour une question de poids ! À Ypres, nous avons eu la confirmation que c’était la balance du RACB qui déconnait…

Eifel Rallye Festival, Alsace… Tu deviens un habitué de ce genre d’événements.

J’ai encore récemment participé à un Festival en Autriche avec Wolf-Dieter Ihle, qui m’a proposé de piloter l’une des voitures de sa collection, une Audi 200 Quattro Gr.A ex-Mikkola. J’adore l’ambiance de ces événements. On ne se prend pas la tête. En cas de souci mécanique, on peut prendre le temps de réparer. Ce sont vraiment des rendez-vous de passionnés. L’ambiance est bon enfant. Franchement, j’adore !

Ce week-end, ta Cosworth Gr.A est une réplique de ta voiture de 1994, au Sanremo. Ta première saison en tant que pilote officiel avec une 4×4 en Championnat du Monde.

Ma première saison en 4 roues motrices. Nous avions la chance d’avoir exactement la même voiture que Delecour et Biasion, une voiture montée par RAS à Boreham. Un excellent souvenir. La voiture était virile et bestiale. Pour un jeune, c’était le saint-Graal ! Comme pour Grégoire Munster avec sa Rally1 officielle chez Ford.

An ex-Hirvonen Fiesta Super2000 for Xavier Baugnet!

In Rallye Monte-Carlo 2010, Mikko Hirvonen created a sensation by winning his first rally with the brand new Ford Fiesta Super2000 developed by M-Sport!

In this opening round of the IRC, the Finn, Ford’s official WRC driver, made light work of the conditions and the official Skoda and Peugeot drivers.

At the Rally 4 Passion – Huy-Namur Rallye Festival, Xavier Baugnet will be putting on a show in this bewitching-sounding Fiesta Super2000 sporting the livery of the 2010 Monte-Carlo Rally, which recently arrived at MY Gallery.

Show’s on, both visually and sonically!

Een ex-Hirvonen Fiesta Super2000 voor Xavier Baugnet!

Tijdens Rallye Monte-Carlo 2010 zorgde Mikko Hirvonen voor een sensatie door zijn eerste rally te winnen met de gloednieuwe Ford Fiesta Super2000, ontwikkeld door M-Sport!

In deze openingsronde van het IRC maakte de Fin, officiële Ford-coureur in WRC, korte metten met de omstandigheden en de officiële Skoda- en Peugeot-coureurs.

Tijdens de Rally 4 Passion – Huy-Namur Rallye Festival zal Xavier Baugnet een show opvoeren in deze betoverend klinkende Fiesta Super2000 in de kleuren van de Rally van Monte-Carlo 2010, die onlangs is aangekomen bij MY Gallery.

Show verzekerd, zowel visueel als sonisch!

Une Fiesta Super2000 ex-Hirvonen pour Xavier Baugnet !

Au Rallye Monte-Carlo 2010, Mikko Hirvonen créait la sensation en imposant dès sa première apparition la toute nouvelle Ford Fiesta Super2000 développée par M-Sport !

Lors de cette manche d’ouverture de l’IRC, le Finlandais, pilote officiel Ford en WRC, se jouait des conditions et des pilotes Skoda et Peugeot officiels.

Au Rally 4 Passion – Huy-Namur Rallye Festival, Xavier Baugnet assurera le spectacle sur cette Fiesta Super2000 à la sonorité envoûtante arborant la livrée du Monte-Carlo 2010 et récemment arrivée au sein de MY Gallery.

Spectacle garanti, tant au niveau sonore que visuel !

And another R5 Turbo at the start…

Three’s company! After the Renault 5 Turbo 2 Tour de Corse ‘Hertz’ ex-Bartoli and ‘Diac’ ex-Chatriot of Fabrice Rossi and Christian Klein, Rally 4 Passion is delighted to welcome a third 5 Turbo, in this case that of Jean-Bernard Stirling.

Coming from Alsace, this Renault 5 Turbo Tour de Corse look Maxi also features one of the model’s most emblematic liveries, that of François Chatriot’s Maxi 5 Turbo in 1986.

That year, Chatriot finished runner-up in the French Championship in his official car in Diac livery, and also took second place in the Tour of Corsica.

The show’s on !

En nog een R5 Turbo aan de start…

Drie is scheepsrecht! Na de Renault 5 Turbo 2 Tour de Corse ‘Hertz’ ex-Bartoli en ‘Diac’ ex-Chatriot van Fabrice Rossi en Christian Klein, is Rally 4 Passion verheugd om een derde 5 Turbo te verwelkomen, in dit geval die van Jean-Bernard Stirling.

Deze Renault 5 Turbo Tour de Corse Maxi uit de Elzas heeft ook een van de meest emblematische liveries van het model, die van de Maxi 5 Turbo van François Chatriot in 1986.

Dat jaar eindigde Chatriot tweede in het Franse kampioenschap met zijn officiële auto in Diac-kleuren en werd hij tweede in de Ronde van Corsica.

Show verzekerd !

Et encore une R5 Turbo au départ …

Jamais deux sans trois ! Après les Renault 5 Turbo 2 Tour de Corse « Hertz » ex-Bartoli et « Diac » ex-Chatriot de Fabrice Rossi et Christian Klein, le Rally 4 Passion est heureux d’accueillir une troisième 5 Turbo, en l’occurrence celle de Jean-Bernard Stirling.

En provenance d’Alsace, cette Renault 5 Turbo Tour de Corse look Maxi reprend elle aussi l’une des livrées les plus emblématiques du modèle, celle de la Maxi 5 Turbo de François Chatriot en 1986.

Cette année-là, Chatriot terminait vice-Champion de France sur sa voiture officielle aux couleurs de Diac, s’offrant en prime la deuxième place au tour de Corse.

Show devant…

Bruno Thiry back in Giesse colours!

Remember: in 1994, exactly thirty years ago, after shining in 2-wheel drive with Opel Team Belgium, a young Belgian driver created a sensation in his first races at world level in 4-wheel drive.

Driving a Ford Escort RS Cosworth Gr.A prepared by RAS Sport, Bruno Thiry was among the elite of world rallying. Just before finishing the season on a high with a podium finish on the RAC Rally, Bruno took a magnificent 4th place at Sanremo in the wake of Didier Auriol, Carlos Sainz and Miki Biasion, but also ahead of Colin McRae, Gianfranco Cunico and Juha Kankkunen…

This Ford Escort Cosworth Gr.A was decorated in the colours of Giesse and Aprimatic, and will always be remembered. At Rally 4 Passion, Bruno Thiry will find these famous colours again on his 1994 Sanremo replica Ford Escort RS Cosworth Gr.A from the MY Vintage workshops.