News

Ford Escort MK2 Tribute « Esprit Festival »

Kinley, Pepsi, Total Gold, Castrol, Andrews – Heat for Hire, Belga, Rothmans, Cossack, Eaton Yale, Duckhams… Autant de couleurs emblématiques associées à la Ford Escort Mk2.

Totalement dans l’esprit du Rally 4 Passion même s‘il ne s’agit pas d’une voiture originale ou d’une réplique, cette Ford Escort Mk2 réunit une dizaine de livrées mythiques ayant marqué l’histoire du modèle !

Cette idée de décoration particulièrement originale, elle émane évidemment de Julien Elleboudt (Enseignes Plexi), le spécialiste du lettrage établi à Dinant, qui va comme toujours assurer un maximum de show ce week-end…

Ford Escort MK2 Tribute « Esprit Festival »

Kinley, Pepsi, Total Gold, Castrol, Andrews – Heat for Hire, Belga, Rothmans, Cossack, Eaton Yale, Duckhams… Zoveel iconische kleuren die geassocieerd worden met de Ford Escort Mk2.

Geheel in de geest van Rally 4 Passion, ook al is het geen originele auto of replica, brengt deze Ford Escort Mk2 een dozijn legendarische liveries samen die de geschiedenis van het model hebben getekend!

Julien Elleboudt (Enseignes Plexi), de beletteringsspecialist uit Dinant, heeft een bijzonder origineel idee bedacht voor de decoratie, en zoals altijd zal hij er dit weekend een mooie show van maken…

Ford Escort MK2 Tribute « Esprit Festival »

Kinley, Pepsi, Total Gold, Castrol, Andrews – Heat for Hire, Belga, Rothmans, Cossack, Eaton Yale, Duckhams… So many iconic colours associated with the Ford Escort Mk2.

Totally in the spirit of Rally 4 Passion, even if it’s not an original car or a replica, this Ford Escort Mk2 brings together a dozen legendary liveries that have marked the model’s history!

Julien Elleboudt (Enseignes Plexi), the Dinant-based lettering specialist, has come up with a particularly original idea for the decoration, and as always he’ll be putting on a great show this weekend…

Een BMW M3 Fina die de fans van Ardennais Volant in vervoering zal brengen

Er zijn inmiddels 35 jaar verstreken, maar de BMW M3 Gr.A Prodrive van Marc Duez en Alain Lopès blijft een droom voor veel liefhebbers… Met zijn legendarische Fina-kleuren staat deze M3 nog altijd in het geheugen gegrift.

Hetzelfde geldt voor Benoît Gillot, die ervoor koos om de kleuren van de beroemde ‘Ardennais Volant’ in het seizoen 1989 te reproduceren op zijn BMW M3.

De 4-cilinder 2.3 motor van de Beierse auto gaat zingen…

A BMW M3 Fina that will delight fans of the Ardennais Volant

35 years have gone by since then, but the BMW M3 Gr.A Prodrive of Marc Duez and Alain Lopès continues to be the stuff of dreams for many enthusiasts… With its legendary Fina livery, this M3 has remained etched in people’s memories.

The same is true of Benoît Gillot, who chose to reproduce the colours of the famous ‘Ardennais Volant’ in the 1989 season on his BMW M3.

The Bavarian car’s 4-cylinder 2.3 engine is going to sing…

Une BMW M3 Fina qui ravira les fans de l’Ardennais Volant

35 années se sont écoulées depuis lors, mais la BMW M3 Gr.A Prodrive de Marc Duez et Alain Lopès continue de faire rêver bien des passionnés… Avec sa mythique livrée Fina, cette M3 est restée gravée dans les mémoires.

Celle de Benoît Gillot aussi, qui a choisi de reproduire sur sa BMW M3 les couleurs de la monture du célèbre « Ardennais Volant » au cours de la saison 1989.

Le 4-cylindres 2.3 de la Bavaroise va bien chanter…

The Corolla WRC, winner 3 times in Namur, at the start!

It’s a car that has left its mark on the history of the Rallye de Wallonie that will be at the start of this first edition of the Rally4Passion – Huy-Namur Rallye Festival.

Although it no longer sports its historic colours, this Toyota Corolla WRC is in fact the original car (K-AM 607, chassis #629) which Pieter Tsjoen won on the Rallye de Wallonie in 2003, 2004 and 2005.

It began its WRC career in the hands of Carlos Sainz, before being driven by the late Rocco Theunissen. Since 2006, it has been owned by Bertrand Pierrat from the Vosges, who will be delighted to bring it back to Belgium for Rally4Passion!

De Corolla WRC 3 keer winnaar in Namen aan de start!

Het is een auto die zijn stempel heeft gedrukt op de geschiedenis van de Rally van Wallonië die aan de start zal staan van deze eerste editie van het Rally4Passion – Huy-Namur Rallye Festival.

Hoewel hij niet meer de historische kleuren draagt, is deze Toyota Corolla WRC wel degelijk de originele wagen (K-AM 607, chassis #629) waarmee Pieter Tsjoen won in de Rally van Wallonië in 2003, 2004 en 2005.

Hij begon zijn WRC-carrière in handen van Carlos Sainz, voordat hij werd bestuurd door wijlen Rocco Theunissen. Sinds 2006 is hij eigendom van Bertrand Pierrat uit de Vogezen, die hem met veel plezier terugbrengt naar België voor Rally4Passion!

La Corolla WRC 3 fois victorieuse à Namur au départ !

C’est une voiture qui a marqué l’histoire du Rallye de Wallonie qui sera au départ de cette première édition du Rally4Passion – Huy-Namur Rallye Festival.

Si elle n’arbore plus aujourd’hui ses couleurs historiques, cette Toyota Corolla WRC est en effet l’exemplaire original (K-AM 607, châssis #629) imposé par Pieter Tsjoen au Rallye de Wallonie 2003, 2004 et 2005.

Elle avait entamé sa carrière aux mains de Carlos Sainz en WRC, avant d’être pilotée notamment par le regretté Rocco Theunissen. Depuis 2006, elle est la propriété du Vosgien Bertrand Pierrat, qui nous fera ainsi le grand plaisir de la faire revenir en Belgique à l’occasion du Rally4Passion !

Bruno Thiry: “Every enthusiast wants to attend the Festivals!”

Bruno, Rally 4 Passion is also part of the Rallye de Wallonie. A rally in which you last competed in… 2004.

Together with Nicolas Gilsoul, I had a program in the European Championship for Kronos and Citroën. We started the season with a Saxo S1600, before switching to the C2. In Namur, we got involved in a sketch that made quite a few people laugh, as we were disqualified for being too light! In Ypres, we received confirmation that the RACB scales were not quite right…

Eifel Rallye Festival, Alsace… You’re almost a stalwart of these types of events.

I recently took part in a festival in Austria with Wolf-Dieter Ihle. He suggested I drive one of the cars from his collection, an ex-Mikkola Audi 200 Quattro Gr.A. I love the atmosphere of such events. There are no worries. In case of mechanical problems, you can take your time to carry out the repairs. Every enthusiast wants to attend. The atmosphere is excellent. I think it’s fantastic!

This weekend, your Cosworth Gr. A is a replica of your car from the 1994 Sanremo. That was your first season as a factory driver with a 4×4 in the world championship.

My first season with a 4×4. We were fortunate to have the exact same car as Delecour and Biasion, a car built by RAS in Boreham. Wonderful memories. It was a very virile car, a beast. For a young lad, it was the Holy Grail! Just like for Grégoire Munster and his official Ford Rally1.